FARG'ONA METODIKA MAKTABI-ФЕРГАНСКАЯ МЕТОДИЧЕСКАЯ ШКОЛА -FERGANA METHODICAL SCHOOL ILMIY-NAZARIY, METODIK JURNALI

Bo‘lajak o‘qituvchilarda ma’naviy-ma’rifiy kompetensiyalarni shakllantirishda vatanparvarlik tarbiyasining pedagogik asoslari

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Turgunbayev Toxirjon Abdugafurovich

Annotatsiya

Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak o‘qituvchilarda ma’naviy-ma’rifiy
kompetensiyalarni shakllantirish jarayonida vatanparvarlik tarbiyasining pedagogik
asoslarini aniqlashdan iborat. Tadqiqotda nazariy tahlil, qiyosiy tahlil, kuzatish va suhbat
metodlari qo‘llanildi. Natijalarga ko‘ra, vatanparvarlik tarbiyasi o‘qituvchi shaxsida
fuqarolik burchi, ma’naviy qadriyatlar va ijtimoiy mas’uliyatni mustahkamlovchi asosiy
omil ekani aniqlandi. Xulosada, o‘qituvchilarni tayyorlash tizimida vatanparvarlik
g‘oyalarini integratsiya qilish orqali ularning ma’naviy-ma’rifiy kompetensiyalarini
rivojlantirish mumkinligi ta’kidlandi.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bo‘lim
Maqolalar

Foydalaniladigan adabiyotlar

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 3-maydagi PQ-4307-son

“Maʼnaviy-maʼrifiy ishlar samaradorligini oshirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar

toʻgʻrisida”gi Qarori // Qonun hujjatlari maʼlumotlari milliy bazasi, 26.03.2021-y.,

/21/5040/0243-son.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi PF-60-son

“2022 – 2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi

to‘g‘risida”gi Farmoni //

Qonunchilik maʼlumotlari milliy bazasi, 08.08.2025-y.,

/25/126/0704-son.

Karimov I.A. Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch. – Toshkent: Ma’naviyat, 2008. – 176 b.

O‘zbekiston Respublikasining 2020-yil 23-sentyabrdagi O‘RQ-637-son “Ta’lim

to‘g‘risida”gi Qonuni // Qonunchilik maʼlumotlari milliy bazasi, 07.02.2025-y.,

/25/1025/0116-son.

Abdullaeva D., Xolmatova M. Pedagogik ta’limda ma’naviy-ma’rifiy

kompetensiyani rivojlantirish yo‘llari. // Ta’lim va innovatsiya jurnali, 2019. – №2. – B. 45

Alimova N. Ta’lim jarayonida ma’naviy qadriyatlarni shakllantirishning

innovatsion usullari. – Toshkent: TDPU, 2021. – 118 b.

Banks J.A. Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives. – San

Francisco: Jossey-Bass, 2008. – 320 p.

Dewey J. Experience and Education. – New York: Macmillan, 1938. – 116 p.

G‘afforova D. Milliy g‘oya va ma’naviyat asoslari. – Toshkent: Fan va texnologiya,

– 192 b.

Hasanov B. Bo‘lajak o‘qituvchilarda vatanparvarlik tuyg‘usini shakllantirishning

pedagogik shart-sharoitlari. – Toshkent: TDPU, 2020. – 152 b.

Hofstede G. Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions

and Organizations Across Nations. – Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2001. – 596 p.

Musurmonova O. Ma’naviy tarbiya nazariyasi va metodikasi. – Toshkent: TDPU,

– 208 b.

Nurmonov A. Bo‘lajak pedagoglarda fuqarolik mas’uliyatini shakllantirish. –

Samarqand: SamDU, 2019. – 140 b.

Shodmonov Sh., Qodirova N. O‘qituvchi kasbiy kompetensiyasini rivojlantirishda

ma’naviy qadriyatlarning o‘rni. // Pedagogika va psixologiya jurnali, 2021. – №3. – B. 25

UNESCO. Global Citizenship Education: Topics and Learning Objectives. – Paris:

UNESCO Publishing, 2015. – 62 p.