Bo‘lajak o‘qituvchilarda ma’naviy-ma’rifiy kompetensiyalarni shakllantirishda vatanparvarlik tarbiyasining pedagogik asoslari
Основное содержимое статьи
Аннотация
Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak o‘qituvchilarda ma’naviy-ma’rifiy
kompetensiyalarni shakllantirish jarayonida vatanparvarlik tarbiyasining pedagogik
asoslarini aniqlashdan iborat. Tadqiqotda nazariy tahlil, qiyosiy tahlil, kuzatish va suhbat
metodlari qo‘llanildi. Natijalarga ko‘ra, vatanparvarlik tarbiyasi o‘qituvchi shaxsida
fuqarolik burchi, ma’naviy qadriyatlar va ijtimoiy mas’uliyatni mustahkamlovchi asosiy
omil ekani aniqlandi. Xulosada, o‘qituvchilarni tayyorlash tizimida vatanparvarlik
g‘oyalarini integratsiya qilish orqali ularning ma’naviy-ma’rifiy kompetensiyalarini
rivojlantirish mumkinligi ta’kidlandi.
Информация о статье
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 3-maydagi PQ-4307-son
“Maʼnaviy-maʼrifiy ishlar samaradorligini oshirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar
toʻgʻrisida”gi Qarori // Qonun hujjatlari maʼlumotlari milliy bazasi, 26.03.2021-y.,
/21/5040/0243-son.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi PF-60-son
“2022 – 2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi
to‘g‘risida”gi Farmoni //
Qonunchilik maʼlumotlari milliy bazasi, 08.08.2025-y.,
/25/126/0704-son.
Karimov I.A. Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch. – Toshkent: Ma’naviyat, 2008. – 176 b.
O‘zbekiston Respublikasining 2020-yil 23-sentyabrdagi O‘RQ-637-son “Ta’lim
to‘g‘risida”gi Qonuni // Qonunchilik maʼlumotlari milliy bazasi, 07.02.2025-y.,
/25/1025/0116-son.
Abdullaeva D., Xolmatova M. Pedagogik ta’limda ma’naviy-ma’rifiy
kompetensiyani rivojlantirish yo‘llari. // Ta’lim va innovatsiya jurnali, 2019. – №2. – B. 45
Alimova N. Ta’lim jarayonida ma’naviy qadriyatlarni shakllantirishning
innovatsion usullari. – Toshkent: TDPU, 2021. – 118 b.
Banks J.A. Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives. – San
Francisco: Jossey-Bass, 2008. – 320 p.
Dewey J. Experience and Education. – New York: Macmillan, 1938. – 116 p.
G‘afforova D. Milliy g‘oya va ma’naviyat asoslari. – Toshkent: Fan va texnologiya,
– 192 b.
Hasanov B. Bo‘lajak o‘qituvchilarda vatanparvarlik tuyg‘usini shakllantirishning
pedagogik shart-sharoitlari. – Toshkent: TDPU, 2020. – 152 b.
Hofstede G. Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions
and Organizations Across Nations. – Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2001. – 596 p.
Musurmonova O. Ma’naviy tarbiya nazariyasi va metodikasi. – Toshkent: TDPU,
– 208 b.
Nurmonov A. Bo‘lajak pedagoglarda fuqarolik mas’uliyatini shakllantirish. –
Samarqand: SamDU, 2019. – 140 b.
Shodmonov Sh., Qodirova N. O‘qituvchi kasbiy kompetensiyasini rivojlantirishda
ma’naviy qadriyatlarning o‘rni. // Pedagogika va psixologiya jurnali, 2021. – №3. – B. 25
UNESCO. Global Citizenship Education: Topics and Learning Objectives. – Paris:
UNESCO Publishing, 2015. – 62 p.