Turli yoshdagi (5-6 va 6-7 yosh) maktabgacha ta’lim yoshidagi bolalarda kognitiv rivojlanishni tashkil etishda o‘yin turlarini tanlashning pedagogik asoslari
Основное содержимое статьи
Аннотация
Ushbu maqola turli yoshdagi (5–6 va 6–7 yosh) maktabgacha ta’lim yoshidagi bolalarda kognitiv rivojlanishni samarali tashkil etishda o‘yin turlarini tanlashning pedagogik asoslarini o‘rganishga bag‘ishlangan. Tadqiqotda bolalarning yosh xususiyatlari, ularning aqliy faoliyati va ijtimoiy-ko‘nikmalari hisobga olinadi. Shuningdek, o‘yinlar orqali fikrlash, xotira, e’tibor va ijodiy qobiliyatlarni rivojlantirishning samarali usullari tahlil qilinadi. Maqola maktabgacha ta’lim muassasalari pedagoglari uchun amaliy tavsiyalarni taqdim etadi va o‘yin faoliyati orqali bolalarning kognitiv kompetensiyalarini rivojlantirishda metodik yondashuvlarni belgilaydi.
Информация о статье
Библиографические ссылки
J.Piаget The Origins of Intelligence in Children. Norton.
L.S.Vygotsky Mind in Society: The Development of Higher Psychologicаl Processes. Hаrvаrd University Press.
H.Gаrdner Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. Bаsic Books.
A.Dаvlatov Didаktik o‘yinlarning ta’lim jarayonidagi o‘rni T.: O‘qituvchi, 2018. –180 b.
P.P.Shiyanov Role-playing Games and Cognitive Development. Moscow: Akademiya, –2010.
N.Karimov Kognitiv rivojlanish va o‘yinlar. Tashkent: Fan, –2018.
S.Usmonova Maktabgacha yoshdagi bolalar psixologiyasi. T.: O‘qituvchi,
–2020.
N.A.Berezina Pedagogika i Psikhologiya Doshkol’nogo Vozrasta. Moscow: Drofa, –2015.
L.K.Akhmedova O‘yin faoliyati orqali bolalarning rivojlanishi. T.: Fan, –2019.
E.V.Sidorova Razvitie kognitivnykh kompetentsiy detey doshkol’nogo vozrasta cherez igru. St. Petersburg: Piter, –2017.