Talabalarning kognitiv avtonomiyasini rivojlantirish: nazariy va metodologik yondashuvlar
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Annotatsiya
Ushbu maqolada talabalarda kognitiv avtonomiyani rivojlantirishning nazariy-metodologik asoslari tahlil qilingan. Kognitiv avtonomiya talabaning mustaqil fikrlashi, muammoni yechish, qaror qabul qilish va shaxsiy intellektual pozitsiyasini shakllantirishga xizmat qiluvchi muhim kompetensiya sifatida baholangan. Maqolada kognitiv avtonomiya mazmuni, uning psixologik-pedagogik komponentlari, ta’lim jarayonida rivojlanish mexanizmlari hamda zamonaviy pedagogik texnologiyalarning tutgan o‘rni ilmiy asoslangan. Tadqiqot natijalari talabalarda mustaqil ta’lim motivatsiyasi va reflektiv tafakkurni shakllantirish ta’lim sifati va raqobatbardosh kadrlar tayyorlashning asosiy omillaridan biri ekanini ko‘rsatadi.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Foydalaniladigan adabiyotlar
O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 6-noyabrdagi PQ-4884-son “Taʼlim-tarbiya tizimini yanada takomillashtirishga oid qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida”gi qarori.
O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-oktyabrdagi PF-5847-son “Oʻzbekiston respublikasi oliy taʼlim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash toʻgʻrisida”gi farmoni.
N.N.Azizxodjaeva Pedagogik texnologiya va pedagogik mahorat. – T., 2005 y.
J.H.Flavell, Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive–developmental inquiry. American Psychologist, 34(10), 906-911.
G.Schraw, R.S.Dennison, Assessing Metacognitive Awareness. Contemporary Educational Psychology
А.А.Карпов Основные тенденции развития современного метакогнитивизма: методические указания. – Ярославль: ЯрГУ