FARG'ONA METODIKA MAKTABI-ФЕРГАНСКАЯ МЕТОДИЧЕСКАЯ ШКОЛА -FERGANA METHODICAL SCHOOL ILMIY-NAZARIY, METODIK JURNALI

НАРРАТИВНАЯ ПЕДАГОГИКА КАК ИНСТРУМЕНТ ФОРМИРОВАНИЯ ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ

Основное содержимое статьи

Умидбекова Мохларойим Умидбековна

Аннотация

 The article examines the theoretical foundations of narrative pedagogy and its importance in the context of personality-oriented learning. The article analyzes the role of narrative as a method of forming an individual educational route of a student, contributing to the development of critical thinking, reflection and personal identity. Special attention is paid to the use of narrative practices in teaching to create a motivational environment and increase student engagement. The author emphasizes the importance of the narrative approach in the pedagogy of the 21st century, its adaptability to modern educational challenges and the potential for individualization of learning.

Информация о статье

Как цитировать
Умидбекова Мохларойим Умидбековна. (2025). НАРРАТИВНАЯ ПЕДАГОГИКА КАК ИНСТРУМЕНТ ФОРМИРОВАНИЯ ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ. Ферганская методическая школа, (1), 32–41. извлечено от https://ferganamethod.uz/index.php/journal/article/view/2676
Раздел
Maqolalar

Библиографические ссылки

Бруннер Дж. Психология познания. – М.: Прогресс, 1977.

Выготский Л. С. Психология развития ребенка. – М.: Педагогика, 1984.

Miller J. Storytelling in Science Education: Engaging Students Through Narrative. – London: Routledge, 2018.

Новак Дж. Осмысленное обучение. – СПб.: Питер, 2011.