FARG'ONA METODIKA MAKTABI-ФЕРГАНСКАЯ МЕТОДИЧЕСКАЯ ШКОЛА -FERGANA METHODICAL SCHOOL ILMIY-NAZARIY, METODIK JURNALI

O‘QUVCHILAR ISTE’DODINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK-PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI

Основное содержимое статьи

Jumayev Nodir Zayniddinovich

Аннотация

Maqolada maktabgacha va maktab yoshdagi bolalarning istedodi rivojlanishining xususiyatlari ko‘rib chiqiladi. Maqolada ta'lim muassasasi o‘quvchilarining istedodi rivojlanishiga bog‘liq bo‘lib, uning ijtimoiy muhit bilan o‘zaro ta'siri xususiyatlari ko‘rsatilgan. Boshlang‘ich maktab yoshi alohida, tarixan ajralib turadigan davr bo‘lib, uning mazmuni va vazifalari to‘liq aniqlanmagan, shuning uchun maktab bolaligining psixologik xususiyatlari ham yakuniy va o‘zgarmas deb tan olinmaydi. Shuning uchun yosh o‘quvchilarning istedodi rivojlanish qonuniyatlari dolzarb bo‘lib qolmoqda. Maqolada ishlatiladigan usul-inson figurasi xorijiy psixodiagnostik amaliyotda keng qo‘llaniladi, odamlar o‘rtasidagi individual farqlarni o‘rganish uchun barcha psixodiagnostik usullar qatorida ikkinchi eng ommalashgan usul hisoblanadi. Maqolada ishlatilgan aqlni o‘lchash vositasi sifatida bolalarning istedodi rivojlanish usullari qo‘llaniladi. Boshlang‘ich maktab o‘quvchilari umumiy psixodiagnostika imkoniyatlarining o‘rtasiga to‘g‘ri keladi. Ushbu yosh guruhida maksimal farqlash qobiliyatiga ega bo‘lgan holda,test eng ko‘p ioshlatiladigan va uning asosida aniqlangan o‘quvchilarning istedodi rivojlanish jarayonlarni kuzatib boradi.

Информация о статье

Как цитировать
Jumayev Nodir Zayniddinovich. (2025). O‘QUVCHILAR ISTE’DODINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK-PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI. Ферганская методическая школа, (1), 3–11. извлечено от https://ferganamethod.uz/index.php/journal/article/view/2671
Раздел
Maqolalar

Библиографические ссылки

Abduraxmonova Z.A. O‘cmir yoshdagi o‘quvchilarda canogen tafakkurni rivojlantirishning ijtimoiy-pcixologik xucuciyatlari. P.f.f.d (PhD) dicc avtoreferat. – T.: 2020y. - B. 22.

Abdullaeva Sh.X. Pedagog profeccional kompetentliligini shakllantirishning ijtimoiy-pcixologik mexanizmlari. Psixol.f.d. diccertatsiyaci avtoreferati. – T.: 2019 y. - B. 36-49.

A.Abduqodirov Maktabgacha ta’lim muaccacalarida multimedia texnologiyacidan foydalanish uclubiyoti. «Nacaf» nashriyoti. 2011 y. – B. 213.

A’zamxo‘jaeva E.A. Muomala maromining yosh xucuciyatlari va dinamikaci: Pcix. fan. nom. ... dic. – T.: O‘zMU. 2002. – 155 b.Baer, John . Creativity and divergent thinking : A tascspecific. approach. Lawrence Erebaum Associates, Inc : Hillsdate, N.J., 1993.