FARG'ONA METODIKA MAKTABI-ФЕРГАНСКАЯ МЕТОДИЧЕСКАЯ ШКОЛА -FERGANA METHODICAL SCHOOL ILMIY-NAZARIY, METODIK JURNALI

TRANSFORMATSIYA SHAROITIDA OLIY TA’LIM MUASSASALARI KAFEDRASI FAOLIYATI SAMARADORLIGINI OSHIRISHNING TASHKILIY-METODIK MEXANIZMLARI

Основное содержимое статьи

Djalalov Baxromjan Begmurzayevich

Аннотация

Ushbu maqolada transformatsiya tushunchasining mazmuni va mohiyati falsafiy, sotsiologik, siyosatshunoslik, psixologik, pedagogik jihatdan tahlil qilingan. Shuningdek transformatsiya sharoitida oliy ta’lim muassasalari kafedrasi faoliyati samaradorligini oshirishning tashkiliy-pedagogik shart-sharoitlar yetarli emas, chunki kafedra faoliyatining samarali tashkil etish uchun uning barcha darajalarida ta’limni zamonaviy tashkil etish asosida boshqariladigan intellektual texnologiyalardan foydalanish lozim. Shuning uchun tashkiliy-pedagogik shart-sharoitlarga quyidagilar kiritildi: strategik rivojlanish bo‘yicha qarorlarini qabul qilish asosida ta’limni takomillashtirishda o‘z vaqtida o‘zgartirishlarga munosabat bildirish, kafedraning barcha jarayonlarini uzluksiz monitoringini ta’minlash, dinamik o‘zgaruvchan tashqi muhit sharoitlariga tezkor munosabatni ta’minlash, innovatsion faoliyatni motivatsiya mexanizmini rivojlantirish. Ushbu tashkiliy-pedagogik shartlarni amalga oshirish natijasida kafedraning implementatsiya mexanizmidan (intellektual axborot muhitini amaliy amalga oshirishni ta’minlash vositalari majmui) foydalangan holda ta’lim sifatini, o‘z-o‘zini baholash, bashorat qilish va strategik rejalashtirish imkonini beruvchi ma’lumotlarni intellektual tahlil etish va vizualizashtirish orqali axborot kommunikatsiya muhitini rivojlantirishni ta’minlash amalga oshirilishi asoslab berilgan.

Информация о статье

Как цитировать
Djalalov Baxromjan Begmurzayevich. (2025). TRANSFORMATSIYA SHAROITIDA OLIY TA’LIM MUASSASALARI KAFEDRASI FAOLIYATI SAMARADORLIGINI OSHIRISHNING TASHKILIY-METODIK MEXANIZMLARI. Ферганская методическая школа, (1), 64–73. извлечено от https://ferganamethod.uz/index.php/journal/article/view/2566
Раздел
Maqolalar

Библиографические ссылки

Mirziyoyev Sh.M. Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi. – Toshkent: O‘zbekiston. 2022. – B.59.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 5-oktabrdagi

PF-6079-son “Raqamli O‘zbekiston -2030” strategiyasini tasdiqlash va uni samarali amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoni.

Abdullayeva O.S. Oliy ta’lim muassasalari kafedrasi faoliyatining axborot-intellektual tizimini yaratish va foydalanish texnologiyasini takomillashtirish: pedagogika fanlari doktori (DSc) dissertatsiyasi avtoreferati. – Toshkent, 2024. – B.17.

Ахлиддинов Р.Ш. Социально-педагогические основы управления качеством общего среднего образования: Автореф. дис. ... доктора. педагог. наук. – Ташкент: ТГПУ им. Низами, 2000. – C.44.

Берталанфи Л. Общая теория систем - критический обзор. www.philos.msu.ru/libfiles.

Валлерстайн И. Анализ мировых систем и ситуация в современном мире. – Москва: 2001. – С.45.

Бачинская Е.М. Механизм формирования инновационного образовательного пространства // Педагогика и психология. – 2001. – № 1. – С.79-88.

Джураев Р.X., Турғунов С.Т. Таълим менежменти. – Т.: Voris-Nashriyot, 2012. – 167 б.

Daft R.L. Management. 8th ed. / Per. from English. Ed. P. Mordvin. – St. Petersburg: Peter, 2010. – P.800.

Drucker P. The Practice of Management (1954). Russian-language edition: Practice of Management. - M .: “Mann, Ivanov and Ferber”, 2015. – P.416. –

ISBN 978-5-00057-373-0.

Маслов В.И. Научные основы и функции процесса управления учебными заведениями: учеб. пособие. // В.И.Маслов. - Т.: Астон, 2010. - 150 с.

Морозов Ю.П. Инновационный менеджмент: учеб. пособие для вузов / Ю.П. Морозов. – М.: ЮНИТИ ДАНА, 2000. – 446 с.

Meskon M., Albert M., Hedouri F. Fundamentals of management (Management). Publisher: Delo, 1997. – 704 p. ISBN 0-06-044415-0, 5-7749-0047-9.

Warner M. Classics of management. / Translation from English. Ed.

Yu.N. Kapturevsky. – St. Petersburg: Peter, 2001. - 1168 p.

Yuldashev S.U. O‘zbekistonda jamiyat transformatsiyalashuvi: ijtimoiy-madaniy texnologiyalar va strategik dasturlash: falsafa fanlari doktori (DSc) dissertatsiyasi avtoreferati. – Namangan, 2024. – B. 16.

Yunusova M.P. O‘zbekistonda mahalla tizimi transformasiyasining ijtimoiy-falsafiy tahlili: falsafa fanlari doktori (DSc) dissertatsiyasi avtoreferati. Andijon. 2023. - B. 18.

Кларин М.В. Инновационные модели обучения в зарубежных педагогических поисках. – М.: Арена, 1994. -223с.

Григоренко, Д.Е. (2011). Трансформatsiя общества и его неуправляемость. Среднерусский вестник общественных наук, (3), - С. 30-35.

Зубенко С.А. Трансформaция социально-экономических систем: тенденции и факторы // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2009. № 3. - С. 303-308.

Иванцивская Н. Г., Буров В. Г. Модель управления инновационным процессом на кафедре // Университетское управление: практика и анализ. - 2004. - N 1(30). – С. 69-76.

Иноятов У.И. Теоретические и организационно методические основы управления и контроля качества образования в профессиональном колледже: Дис. ... дра пед. наук. – Ташкент: «ИССПО», 2003. - 330 с.

Качалов В.А. Проблемы управления качеством в вузах. Заметки менеджера по качеству. Ч. 7. Вузы России и современные методы менеджмента качества: простое признание или активное внедрение. // Стандарты и качество. – 2000. – N 12. – С. 82-87.

Кокурин Д.И. Инновационная деятельность. - М.:Экзамен, 2001. - 576 с.

Погребная Н. Принципы инновационной управленческой деятельности руководителя учебного заведения / Погребная Н. //Образование. - 2006. - №2. - С. 96-100.

Сластенин В.А. Педагогика: Инновационная деятельность / В.А.Сластенин, Л.С.Подымова - М.: ИЧП «Издательство Магистр», 2007. - 224 с.

Тургунов С.Т. Теоретические основы управленческой деятельности директора средних общеобразовательных учреждений: Автореф. дис. ... доктора. педагогич. наук. - Ташкент: Уз.НИИПН Т..Н.Кары-Ниязова, 2007. - 43 с.

https://cyberleninka.ru/article/n/transformatsiya-jarayonida-davlat-va-jamiyat-munosabatlari-va-ularning-o-zaro-ta-siri/viewer