Bola yoshiga mos tasviriy hikoyalar tanlash va qayta hikoya qilishga o‘rgatish metodikasi
Main Article Content
Abstract
Tasviriy hikoyalar asosida qayta hikoya qilishga o‘rgatish metodikasi
bolalarning nutqni mantiqan to‘g‘ri tashkil etish, fikrni obrazli va izchil bayon qilish,
lug‘at boyligini kengaytirish, matn mazmunini anglash va mustaqil qayta tuza olish
kompetensiyalarini rivojlantiradi.Ushbu maqolada tasviriy hikoyaning ta’limiy ahamiyati,
gap tuzish ko‘nikmalari, fikrni mantiqiy yo‘naltirish qobiliyati haqida so‘z boradi.
Shuningdek bolaning izchil nutqi, tafakkuri va kommunikativ kompetensiyasini
rivojlantirish maqsadida to‘g‘ri tanlangan tasvirlar, ilmiy asoslangan metodik yondashuv,
interfaol va multimodal texnologiyalardan foydalanish usullari haqida tavsiyalar
berilgan.
Article Details
References
Q.Shodiyeva Nutq o‗stirish nazariyasi va metodikasi. – Toshkent, 2015.
D.R.Babayeva Nutq o‗stirish nazariyasi va metodikasi. – Toshkent: 2016.
M.Yo‗ldosheva Maktabgacha yoshdagi bolalarda nutqni rivojlantirish metodikasi. – Toshkent: 2020.
S.Rasulova ―Maktabgacha yoshdagi bolalarda hikoya tuzish kompetensiyasini
shakllantirish usullari.‖ Pedagogika va psixologiya jurnali, №3, 2022, 45–52-betlar.
N.Abdullayeva Tasviriy hikoyalar asosida muloqot ko‗nikmalarini rivojlantirish.
Toshkent: Ziyo-Med, 2023.
L.Sharipova ―Hikoyani qayta aytish jarayonida yosh bolalarning tasavvur va tahlil
qilish qobiliyatlari.‖ Maktabgacha ta‘lim nazariyasi, №2, 2021, 30–38-betlar.
J.Tursunov Maktabgacha ta‘limda innovatsion metodlar. O‗quv qo‗llanma.
Toshkent: Ma‘rifat, 2020.
Nazarova G. ―Bolalar uchun mos adabiy matnlarni tanlash mezonlari va metodik
talablari.‖ Ta‘lim va rivojlanish, №4, 2023, 57–63-betlar.
F.Samarova ―Tasviriy materiallar asosida og‗zaki nutqni rivojlantirishning
samarali strategiyalari.‖ Maktabgacha ta‘lim amaliyoti, №1, 2022, 18–25-betlar.
E.Razbayeva Maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarni hikoya qilib berishga
o‗rgatish. – Toshkent: 2021.