FARG'ONA METODIKA MAKTABI-ФЕРГАНСКАЯ МЕТОДИЧЕСКАЯ ШКОЛА -FERGANA METHODICAL SCHOOL ILMIY-NAZARIY, METODIK JURNALI

Metakognitiv o‘qish ko‘nikmalarini shakllantirishda gamifikatsiyalangan o‘quv muhitining didaktik asoslari

Main Article Content

Muxtoriy Mohro‘yi Sodirzoda

Abstract

Metakognitiv o‘qish ko‘nikmalarini shakllantirish zamonaviy ta’lim tizimining eng muhim vazifalaridan biri bo‘lib, o‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, o‘z bilim jarayonini boshqara olishi va refleksiv tahlil yuritish qobiliyatini rivojlantiradi. Ushbu maqolada gamifikatsiyalangan o‘quv muhitining didaktik asoslarini ishlab chiqish orqali metakognitiv o‘qish jarayonini yangi bosqichga olib chiqishning ilmiy-nazariy va amaliy jihatlari yoritilgan. Raqamli texnologiyalar, o‘yin elementlari va interaktiv mexanizmlarni ta’lim jarayoniga integratsiya qilish orqali o‘quvchilarda qiziqish, motivatsiya va ichki kognitiv faollikni oshirishning samarali yo‘llari tahlil qilinadi. Maqola doirasida didaktika, metakognitsiya va gamifikatsiya o‘zaro uzviy bog‘liqlikda ko‘rib chiqilib, boshlang‘ich ta’lim jarayonida ularning uyg‘unlashuvi orqali o‘quvchilarning o‘qish faoliyatini boshqarish, rejalashtirish va baholash ko‘nikmalarini rivojlantirishga xizmat qiluvchi innovatsion model taklif etiladi. Tadqiqot natijalari ta’lim jarayonini modernizatsiya qilish, shaxsga yo‘naltirilgan o‘qitish konsepsiyasini chuqurlashtirish va XXI asr kompetensiyalariga ega shaxsni shakllantirishda muhim ilmiy-amaliy ahamiyat kasb etadi.

Article Details

How to Cite
Muxtoriy Mohro‘yi Sodirzoda. (2025). Metakognitiv o‘qish ko‘nikmalarini shakllantirishda gamifikatsiyalangan o‘quv muhitining didaktik asoslari. Fergana Methodical School, (2), 172–177. Retrieved from https://ferganamethod.uz/index.php/journal/article/view/2750
Section
Maqolalar

References

D.Deterding, Misunderstandings in English as a lingua franca: An analysis of ELF interactions in South-East Asia (Vol. 1). Walter de Gruyter, –2013.

J.H.Flavell Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive–developmental inquiry. American psychologist, 34(10), 906.

P.Partanen Elevers kognitiva förmågor och studiestrategier i lärandet på gymnasiet. Skolverket, –2021.

N.Sevinch Boshlangʻich sinf oʻquvchilarining fikrlash qobiliyatini oʻstirish. Ustozlar uchun, 74(3), 35-38, –2025.

Z.Xoliqova, M.Nurullayeva, M.Yaxiyaxonova, O‘qitishning dasturiy ta’minotiga oid materiallar bilan tanishish. Молодые ученые, 3(14), 122-128, –2025.

J.Zumbach, B.Lübbexusen, R.Volbert, P.Wetzels, Familienrechtlichen Verfahrendagi Psychologische Diagnostik (19-jild). Hogrefe Verlag GmbH Company KG, –2020.