FARG'ONA METODIKA MAKTABI-ФЕРГАНСКАЯ МЕТОДИЧЕСКАЯ ШКОЛА -FERGANA METHODICAL SCHOOL ILMIY-NAZARIY, METODIK JURNALI

Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlashni rivojlantirishda raqamli gamifikatsion vositalarning pedagogik samaradorligi

Main Article Content

Xursanova Zilola Mirzaxolmatovna
Saloydinova Sevaraxon Mahammadsharif qizi

Abstract

Zamonaviy ta’lim jarayonida raqamli texnologiyalar, xususan
gamifikatsion vositalar o‘quvchilarning kognitiv faolligini oshirishda muhim rol o‘ynaydi.
Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlash – ya’ni bir masalaga bir nechta
yechim topa olish, ijodiy yondashuv, noan’anaviy fikrlar generatsiyasi XXI asr
ko‘nikmalarining muhim tarkibiy qismidir. Raqamli gamifikatsiya o‘quvchilarning
motivatsiyasini oshirish, o‘quv jarayonini shaxsiylashtirish va ijodiy fikrlashni qo‘llab
quvvatlash imkoniyatiga ega. Mazkur tadqiqotning maqsadi – raqamli gamifikatsion
vositalarning boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlashni rivojlantirishdagi
pedagogik samaradorligini aniqlash, baholash va ilmiy asoslashdir. Ushbu maqolada
raqamli gamifikatsion vositalar asosida tashkil etilgan o‘quv muhitining didaktik asoslari
ishlab chiqilib, uning boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlash jarayonini
faollashtirishdagi ilmiy-nazariy va amaliy jihatlari yoritilgan. Raqamli o‘yin elementlari,
interaktiv topshiriqlar va kreativ muammoli vazifalarni gamifikatsiya mexanizmlarida
qo‘llash orqali o‘quvchilarda motivatsiya, faol kognitiv jarayonlar va ijodiy tafakkurning
kuchayishiga erishish yo‘llari tahlil qilinadi.

Article Details

How to Cite
Xursanova Zilola Mirzaxolmatovna, & Saloydinova Sevaraxon Mahammadsharif qizi. (2025). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlashni rivojlantirishda raqamli gamifikatsion vositalarning pedagogik samaradorligi . Fergana Methodical School, (3), 168–173. Retrieved from https://ferganamethod.uz/index.php/journal/article/view/2799
Section
Maqolalar

References

R.D.Amanturdiyevna, Raqamli ta‘lim muhitida divergent tafakkurni

rivojlantirishning afzalliklari. Germany-scientific review of the problems and prospects of

modern science and education, 1(8), 22-25.

O.Xudoyberdiyeva, ―Gamifikatsiya asosida o‗qitishning samaradorligi‖

O‗zbekiston pedagogik axborotnomasi, №5, –2022.

R.H.Rustamovich, Gamifikatsiya elementlari bilan interaktiv ta‘lim tizimlarini

ishlab chiqish. Pedagogik tadqiqotlar jurnali, 3(1), 194-199.

S.Said, Raqamli ta‘lim muhitida talabalar kreativligini rivojlantirishning samarali

usullari. Tanqidiy nazar, tahliliy tafakkur va innovatsion g ‗oyalar, 1(4), 249-251.

S.A.Shamsiyev, Ta‘limda divergent tafakkurni shakllantirish muammolari Journal

of universal science research, 3(6 (special issue)), 522-525.

M.Y.Sodirzoda,

Metakognitiv

o‗qish

ko‗nikmalarini

shakllantirishda

gamifikatsiyalangan o‗quv muhitining didaktik asoslari. Fergana methodical school, (2),

-177.

N.Xaitova, O‗quvchilarni boshlang ‗ich sinflarda o ‗qitishga motivatsiyasini

geymifikatsiya yordamida oshirish. Наука и технология в современном мире, 4(6), 81-83.