Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlashni rivojlantirishda raqamli gamifikatsion vositalarning pedagogik samaradorligi
Main Article Content
Abstract
Zamonaviy ta’lim jarayonida raqamli texnologiyalar, xususan
gamifikatsion vositalar o‘quvchilarning kognitiv faolligini oshirishda muhim rol o‘ynaydi.
Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlash – ya’ni bir masalaga bir nechta
yechim topa olish, ijodiy yondashuv, noan’anaviy fikrlar generatsiyasi XXI asr
ko‘nikmalarining muhim tarkibiy qismidir. Raqamli gamifikatsiya o‘quvchilarning
motivatsiyasini oshirish, o‘quv jarayonini shaxsiylashtirish va ijodiy fikrlashni qo‘llab
quvvatlash imkoniyatiga ega. Mazkur tadqiqotning maqsadi – raqamli gamifikatsion
vositalarning boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlashni rivojlantirishdagi
pedagogik samaradorligini aniqlash, baholash va ilmiy asoslashdir. Ushbu maqolada
raqamli gamifikatsion vositalar asosida tashkil etilgan o‘quv muhitining didaktik asoslari
ishlab chiqilib, uning boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida divergent fikrlash jarayonini
faollashtirishdagi ilmiy-nazariy va amaliy jihatlari yoritilgan. Raqamli o‘yin elementlari,
interaktiv topshiriqlar va kreativ muammoli vazifalarni gamifikatsiya mexanizmlarida
qo‘llash orqali o‘quvchilarda motivatsiya, faol kognitiv jarayonlar va ijodiy tafakkurning
kuchayishiga erishish yo‘llari tahlil qilinadi.
Article Details
References
R.D.Amanturdiyevna, Raqamli ta‘lim muhitida divergent tafakkurni
rivojlantirishning afzalliklari. Germany-scientific review of the problems and prospects of
modern science and education, 1(8), 22-25.
O.Xudoyberdiyeva, ―Gamifikatsiya asosida o‗qitishning samaradorligi‖
O‗zbekiston pedagogik axborotnomasi, №5, –2022.
R.H.Rustamovich, Gamifikatsiya elementlari bilan interaktiv ta‘lim tizimlarini
ishlab chiqish. Pedagogik tadqiqotlar jurnali, 3(1), 194-199.
S.Said, Raqamli ta‘lim muhitida talabalar kreativligini rivojlantirishning samarali
usullari. Tanqidiy nazar, tahliliy tafakkur va innovatsion g ‗oyalar, 1(4), 249-251.
S.A.Shamsiyev, Ta‘limda divergent tafakkurni shakllantirish muammolari Journal
of universal science research, 3(6 (special issue)), 522-525.
M.Y.Sodirzoda,
Metakognitiv
o‗qish
ko‗nikmalarini
shakllantirishda
gamifikatsiyalangan o‗quv muhitining didaktik asoslari. Fergana methodical school, (2),
-177.
N.Xaitova, O‗quvchilarni boshlang ‗ich sinflarda o ‗qitishga motivatsiyasini
geymifikatsiya yordamida oshirish. Наука и технология в современном мире, 4(6), 81-83.