INKLYUZIV TA’LIMDA PEDAGOGIK YONDASHUVLAR: AN’ANAVIY VA ZAMONAVIY USULLAR
Main Article Content
Abstract
Mazkur maqola inklyuziv ta’limda pedagogik yondashuvlarning an’anaviy va zamonaviy usullarini tahlil qiladi. Inklyuziv ta’lim, har bir o‘quvchining ehtiyojlari va qobiliyatlariga mos ravishda ta’lim berish tizimiga asoslanadi. Maqolada an’anaviy ta’lim usullarining xususiyatlari, ulardan foydalanishning ijobiy va salbiy tomonlari ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, zamonaviy pedagogik yondashuvlar, jumladan, diferensatsiyalash, kooperativ o‘qitish, texnologiyalarni qo‘llash va o‘quvchining faol ishtiroki kabi metodlar tahlil etiladi. Inklyuziv ta’limda har bir o‘quvchining o‘ziga xos ehtiyojlarini inobatga olish, ta’lim jarayonini yanada samarali va teng huquqli qilishga yordam beradi. Ushbu maqola an’anaviy va zamonaviy pedagogik yondashuvlarning integratsiyasi inklyuziv ta’limning muvaffaqiyatli amalga oshirilishiga qanday ta’sir qilishini yoritadi.
Article Details
References
SH.Mirziyoyev "O‘zbekiston Respublikasida inklyuziv ta’limni rivojlantirishga oid qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida"gi PQ-5954 sonli qarori. 2021 yil 15 iyul.
M.Yuldoshev."Pedagogik yondashuvlar va inklyuziv ta’lim". O‘qituvchi. Toshkent. –2013.
A.Hojimatov. "Pedagogik yondashuvlar:inklyuziv ta’lim va metodologiya". "Ma’naviyat". Toshkent. –2015.
F.A.Karimova. "Inklyuziv ta’limda metodik yondashuvlar va innovatsiyalar". "Toshkent". Toshkent. –2018.
N.Shamsiyev. "Inklyuziv ta’limning pedagogik metodlari". "Shuhrat". Toshkent. –2019.
M.Ainscow. "The Inclusive Classroom: Strategies for Effective Differentiation". Routledge. London. –2005.
G.H.Slee. "Inclusive Education: A Global Agenda". Routledge. London. –2011.