BO‘LAJAK O‘QITUVCHILARDA INKLYUZIV KOMPETENTSIYA KOMPONENTLARINI SHAKLLANTIRISH ME’ZONLARI
Main Article Content
Abstract
Ushbu maqolada bo‘lajak o‘qituvchilarning inklyuziv kompetentsiyasi nima ekanligi va uning komponentlarini shakllantrish me’zonlari. Ushbu me’zonlar yordamida bo‘lajak o‘qituvchining inklyuziv kompetensiyasi qay darajada ekanligini aniqlash va yurtimida inklyuziv ta’limga oid qabul qilingan meyoriy-huquqiy hujjatlar tahlili yoritilgan.
Article Details
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 29-apreldagi PF-5712-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi Farmoni.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 13-oktabrdagi PQ-4860-sonli “Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga ta’lim-tarbiya berish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Qarori.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 12-oktabrdagi
-sonli “Alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga ta’lim berishga oid normativ-huquqiy hujjatlarni tasdiqlash to‘g‘risida”gi Qarori.
O‘zbekiston Respublikasi Prizidentining 2017-yil 1-dekabrdagi PF-5270-sonli “Nogironligi bo‘lgan shaxslarni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoni.
O‘zbekiston Respublikasi Prizidentining 2020-yil 6-noyabrdagi PF-6018-sonli “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoni.
Mitina, L.M. O‘qituvchilarning kasbiy rivojlanishi psixologiyasi [Matn]: Dis. ... psixolog. fan. dok. / L.M. Mitina. – M., 1995. – B. 589.
Alekhina S.V., Kutepova E.N. Imkoniyati cheklangan bolalar uchun inklyuziv ta’limni tashkil etish. – M.: MGPPU, 2013 . – B. 324.
Kovalev E.V., Staroverova M.S. Ta’lim integratsiyasi (inklyuzivligi) ta’lim tizimini rivojlantirishning tabiiy bosqichi sifatida // Inklyuziv ta’lim. 1-son. – M.: “Maktab kitobi”, 2010. – B. 272.
Nazarova N.M. Ta’lim integratsiyasining nazariy va uslubiy asoslari // Inklyuziv ta’lim: metodologiya, amaliyot, texnologiya: Xalqaro ilmiy-amaliy konferentsiya materiallari (2011 yil 20-22 iyun, Moskva) / Tahririyat hay’ati: S.V. Alekhina va boshqalar. M.: MGPPU, 20011. S. 9-11.